tiistai 4. lokakuuta 2011

"Raidat hienosti vinossa" -housut + langan värjäystä

Hinnille valmistui eilen uudet housut. Sama kaava, jolla olen tehnyt aikaisemmatkin housut. Suuri Käsityö -lehden kaava. Saumurilla nuo on helppo tehdä, kun vain jaksaa osat leikellä jne. Tosin yhtäkkiä alkoi kone tekemään omia tepposiaan, kun oikea neulalanka katkeili muutaman kerran ja sitten teki ihania silmukoita kankaan alapuolelle.

Olen ylpeä itsestäni: Minä en antanut periksi, vaihdoin neulan ja säätelin kireyttä uudelleen jne ja kas! Sain housut valmiiksi. Raidat tosiaan on hienosti vinossa. Takana menevät just eikä melkein. En ymmärrä. Koneessa on myös se differentiaalisyöttö, mutta missä :D. Ja sitten, kun osaisi sen säätää oikein. Olenhan minä siitä lueskellut, mutta sama pää kesät talvet.

Ja nyt on resoritkin sopivan kireät meidän laiheliinille. Eivät tipu jalasta ja lahkeetkin pysyy ylhäällä, eikä koko ajan ole jalan alla.









Sitten minä eilen sain itse värjäämäni langat kerälle, kun neidit jo nukuivat. Ihan kivat tuli, vaikka itse sanonkin. Sukkia tulee tehtyä niistä, kunhan saan inspiraation aloittaa. Mutta tässä kuvia eri vaiheista:

 Vyyhditettynä

Juuri värjätty, kuivumassa

 Ihanat lankani <3

 Ihanat lankani <3

1 kommentti:

  1. Onpa kiva kuvasarja. Kivat housut olet saanut aikaiseksi. Saumuri on parasta mitä insinöörit ovat ikinä keksineet. Upeita ovat myös värjäyksesi.

    VastaaPoista