perjantai 3. helmikuuta 2012

1. aloitettu UWAtyö valmistui 2.2.2012

Ensimmäisenä UWAtyönä aloitin tekemään villasukkia serkulle. Serkku toivoi itselleen koon 43 sukkia ja minä sitten väritoiveena esitin, että pinkkinäkö? Serkku siihen: "Sopii hyvin silmien väriin".

Olimme menossa käymään Kuopiossa, kun serkku "tilauksensa" esitti. Luuli, etten kuitenkaan toteuta. Ja mitäänhän ei minulle kannata vitsinä välttämättä esittää. Kauppoja kierrellessä mietin, että minkähän värisen langan valitsen. Anttilan lankahyllyä tarkkaillessa, että olisihan siinä kieltämättä kivan värinen pinkki lanka, violettia yms. Mutta sitten ajattelin, etten mie nyt viitsi välttämättä miehelle ihan pinkkejä sukkia tehdä, koska ilkeääkö kuitenkaan pitää niitä jalassaan :).
Valitsin langaksi kuitenkin 7-veljestä raitalangan, jossa on pari riviä pinkkiä mukana. Pitäähän sitä serkulle jotain lahjaksi tehdä, joka jaksoi leikkiä minun kanssa paljonkin, kun olin pieni tyttö.

 Lanka: 7-veljestä raita
Kulutus: -120 g
Ohje: Novitan sukkalehti: Malli d - Palmikkosukat

En ihan tyytyväinen ole lopputulokseen, mutta valmiiksi sain viidennen UWAtyöni. Eilen kävin viemässä postiin, joten tänään toivottavasti saan kuulla palautetta. Ne ovat joko liian isot tai liian pienet, koska ei ne voi mitenkään olla sopivat. Sanoinkin serkulle, että hänestä tulee Peppi Pitkätossu värikkäine sukkineen.

-------------------------------------------------------

Tänään pitäisi tulla postista tilaamani kirja arvontaa vaille. 
Kohta laitan siis pystyyn arvonnan Teille ihanille lukijoilleni. 
Joten olkaahan kuulolla!

9 kommenttia:

  1. Olisit vain reilusti napannu sen ihanan pinkin. ;D Juurikin näin olisin minä toiminut. Sinussakin taitaa asia sisäinen pieni piru. =) Minussa ainakin asuu.

    Mutta tosi hienot sukat, ja mielenkiintoisesti tuo kantapää tehty, kuvasta koitin tihrustaa kuinka se on mennyt, ei vain auennut.

    VastaaPoista
  2. Ihanat sukat saa serkkusi! Ja just hyvän väriset miehelle :)

    VastaaPoista
  3. Miksi ihmeessä miesten vaatteiden pitäisi aina olla tylsän (likaisen)ruskeita ja synkän sinisiä :)

    VastaaPoista
  4. Kati: mie oon oikeasti pikku piru ;). Ja katsotaan, mitä serkku tykkää sukista, niin tiedä tuota mitä posteljooni saattaa joskus tuoda mukanaan :)

    Sirpa: kiitos!

    Huopatossunen: oon samaa mieltä! Mut oma mies vannoo mustan nimeen.. ei laita muun värisiä päällensä sukissa ainakaan.

    VastaaPoista
  5. Niin ja tiimalasikantapää on sukissa.

    VastaaPoista
  6. Kivan näköistä lankaa. :) Ja kyllä nuo sukat ihan hyvin miehillekin käy.

    VastaaPoista
  7. Katos katos mihin täällä törmäsin!! Voin kertoa kaikille sun lukijoille, et on kyl varmasti parhaiten sopivat villasukat, mitä mulla on ikinä ollut!! Kaikki on kehunut!! Värit on kyl hienot! Kiitos serkku paljon! En kyl vaan ikinä varmasti tuu keksimään, millä mä kaiken sen vaivan korvaan!!

    VastaaPoista
  8. Nythän minä meinaan punastua, koska en ole tottunut näin julkiseen kehumiseen :). Kiitos serkku itsellesi ihanasta palautteesta!

    VastaaPoista
  9. Sinä osaat sen tiimalasin. Minä en uskalla edes koettaa. Ai miksi? No siksi, kun hollantilaisenkaan teko ei onnistu, jos ei ole vaihe vaiheelta etenevää ohjetta.

    VastaaPoista