torstai 1. elokuuta 2013

SNY Syksy 2013 - kierros

(Kuvaa klikkaamalla saat enemmän tietoa)

keskiviikko 31. heinäkuuta 2013

Kesäkassi 2013 - Kuvia

Nyt sain viimeisiä kuvia lisäiltyä koneelle, että saan Teille esitellä todella kauniita kasseja. Pari osallistujaa jätti leikin kesken, mutta onneksi on pelastavia enkeleitä osallistujissa. Muutama kuva vielä puuttuu.
Jos kuvan tiedoissa on virhe, kommentoikaa asiasta!
Joissakin kuvissa on myös linkki, joten kuvaa klikkaamalla saa lisätietoa kassista.

-----------------------------------------
Cesilia - Ompulta

 EK - Siala:lta.

 Ellidonna - Tytinältä

 Ertzu - Ruiskaunokilta

Heikku (keskeyttänyt) - Reppanaiselta
 Heluna - 5aralta

Kapteeni - Olgalta
Kassialma - Ringin emolta
KaSu - Ertzulta

Liisax - EK:lta
 Mags - Poppikselta

Marelo - KaSulta
 Matonkude - enkeliltä eli Pimahlalta.

 Miima - Nenniamalialta (blogger kääntää kuvan sitten näin)

 Mimmukka - Kapteenilta

Minnuli - Kassialmalta
 Mökkimamma - Minnulilta

Nenniamalia - Mags:ilta

 Olga - Cesilialta

Omppu - puikotjakoukulta
 Pannukakku - ellidonnalta

 Pimahla - Peppitytöltä

 Poppis - *nappinja:lta*

 puikotjakoukku - Maikilta

 Red Dragon - Liisax:ilta

Reppanainen - Thujalta
 Ruiskaunokki - Pannukakulta

Sanni - Marelolta
 Siala - Helunalta

 Thuja - Pimahlalta

 Tytinä - Mimmukalta

maanantai 15. heinäkuuta 2013

Kesäkassi 2013 -vaihto - saamani laukku

Tänäkin kesänä järjestin kesäkassi-vaihdon ja siihen osallistui kivasti osallistujia. Pari keskeyttäjääkin mukaan mahtui, olipa yllätys =/. Harmittaa, kun ei uskalleta ilmoittaa, että ei pysty kassia lähettämään jostain syystä.. Mutta onneksi on ihania pelastavia enkeleitä.
Kuvia saaduista kasseista laitan, kunhan ennätän kunnolla istahtamaan koneelle.

---------------------------------------
Mutta saanen esitellä saamani kassin. Aivan upea!
 Lämmin kiitos Kamarin nurkasa -bogiin!
Kassissa oli mukana myös kiva kortti (itse tehty) ja drakula-salmiakkeja, mitkä meni heti parempiin suihin ;).
Unohdin vain kuvasta kortin, kun kassi on joka paikassa ollut jo mukana.
Erittäin hienosta kankaasta valmistettu kassi.

-------------------------------

Itse lähetin kassin Kassialmalle. Harmi, kun en ole kuvaa läppärille näköjään siirtänyt, joten laitanpa sen sitten myöhemmin. Pöllölaukku meni uudelle omistajalle :).

keskiviikko 3. heinäkuuta 2013

KESÄKASSI 2013 -vaihto!

Tänään on viimeinen päivä postittaa kesäkassi 2013 -vaihdon kassi!

Muistakaa raportoida, kun saatte ja lähetätte kassin!

Tänään saa ruveta julkaisemaan kuvia ihanista kesäkasseista!

maanantai 10. kesäkuuta 2013

Itse tehtyä jäätelöä: Suklaata

Suklaa jäätelö


Ohjeen nappasin täältä.
Ohje:

1 purkki kondensoitua maitoa (ei kinuskia)
6 dl vispikermaa
300g suklaata (itse laitoimme n. 150g maitosuklaata+ 150g tummaa)

1. Sulata suklaa mikrossa tai vesihauteessa.
2. Vaahdota kerma kuohkeaksi vaahdoksi.¨
3. Sekoita suklaa ja kondensoitu maito keskenään.
4. Kääntele suklaaseos kerman joukkoon hellästi ja kaada massa pakastuksen kestävään astiaan ja pakasta n. 8 tuntia, mieluiten yön yli.

Ja selvennykseksi vielä; tähän reseptiin ei tarvita lainkaan jäätelökonetta ja seosta ei tarvitse sekoitella pakastuksen aikana! :)
------------------------------
Ohjeessa on maininta, että on pehmeää, mutta taitaa meidän pakastin pakastaa niin hyvin, ettei se niin pehmeää ole ;). Tosin oli vuorokauden pakkasessa ennen kuin maistettiin. 
Isännän kommentti: "ou my gaad, Fazerin Sinistä -suklaata, i love it"

Hyväähän se on, kieltämättä. Pitää antaa vain hetki sulaa huoneenlämmössä XD.
Mietin vain tuota, että ostinko oikeaa kondensoitua maitoa. Kun en minä niistä purkeista ymmärrä, että mikä on kinuskia, mikä ei. Yhdestä ehkä älysin, että on kinuskia ;).

-------------------------------

Lopuksi: Kiitos teille, jotka ovat käyneet äänistämässä tunikaani!
Vielä kerkeää käydä äänestämässä. 
Lisätietoa täällä:

torstai 6. kesäkuuta 2013

Minulla olisi pieni pyyntö Teille arvokas lukijakuntani + muutkin blogiin eksyneet :)

Minä olen jo muutaman *nappinja*n tunikan ommellut ja nyt *nappinja* on järjestänyt tunikakilpailun, johon minäkin osallistuin seuraavalla tunikalla:

3. Heidin tunika

Kankaana on OE:n uniikki-kangas: Taikametsä. Kauanpa kangas marinoitui laatikossa, kunnes päätin sitä ruveta saksimaan. Tunikaan kantinkääntäjällä kanttasin kädentiet ja pääntien. Lisäyksenä tein pienet taskut. Taskuja en ole aiemmin tehnyt.

Minun pyyntöni siis olisi, että jos mielestäsi on kaunis tunika ja olisin oikeutettu voittamaan kilpailussa, niin käykää antamassa äänenne minun tunikalle. Tunika numero 3. Äänestää voi täällä:

Kilpailussa mukana todella kauniita tunikoita, mutta mielestäni tämä minunkin tekemä tunika on kaunis. Varsinkin, kun olen ylittänyt itseni ja kokeillut jotain uutta. Olen erittäin kiitollinen ja otettu, jos annat äänesi minun tunikalle! Äänestysaikaa on 12.6.2013 asti.

-------------------
Tässä toinen tunika, minkä tein:

perjantai 24. toukokuuta 2013

Kynäkkö, tuunatut nukenrattaat ja laukku

Tyttärillä on ollut muutamat kaverisynttärit ja pitäähän sitä lahja viedä. Itsellä aina miettiminen, että mitähän sitä kehittelisi. Esikoisen kaverisynttäreille lähti Kynäkkö.

Ohje löytyy: Täältä.

Kankaina käytetty niitä, mitä laatikoistani löytyy. Liimahuopaa ei ollut, vaan laitoin väliin askarteluhuopaa, mikä on samanpaksuista kuin liimahuopa.

 Mukana lehtiö ja neljä mustekynää.

Tiedä sitten kuinka kauan itse neppari pysyy kiinni, koska oli jonkin verran paksu kohta :D.

---------------------------------------------------
Sitten meidän neljä (4) vuotiaan nukenrattaat ovat olleet jo kuukausia ilman kankaita, koska mitä rattaat ovat, jos itse ei niissä voi istuskella ;). Mutta mikä on lopputulos, kun lapset menee niihin istumaan? Tietenkin ne menee rikki. Minä olen sen verran laiska innostumaan mistään, joten nämäkin sai tosiaan tovin odottaa, että rupesin etsimään kaavoja tai, että olisin itse ruvennut niitä piirtelemään.

Ohjeen löysin: täältä. Kielitaitoni ei ole hyvä tai siis sanavarasto, niin onneksi on hyvät kuvat, joista ymmärtää.


Kangas on Jysk:in puuvillaa. Pitäähän sitä käyttää, että loppuisi kangas joskus.

---------------------------------------

Vielä viimeisenä, muttei vähäisimpänä omalle mummolleni tehty laukku äitienpäiväksi:
--------------------
Milloin tämä vatsatauti oikein hellittää? Eilen Hinni ripuloi ja tänään oksensi kerran, minkä jälkeen nukahti heti. Nyt näyttää, että energiaa löytyy. Onneksi ei oksentanut kauppareissulla.
Sunnuntaina olisi sirkus.. En halua sairastua.. Mutta en usko selviytyväni taudilta.

Aurinkoista viikonloppua!