torstai 7. huhtikuuta 2011

Villasukat valmistuneet sekä ensimmäinen tiskirätti.

Suloisimmat sukat -kirjasta, malli: Wanida

Olen minä jotain tehnytkin.
Kävin kirjastosta lainaamassa suloisimmat -sukat kirjan ja selailin sitä tovin. Olin jo päättänyt, että palautan kirjan, koska ohjeet näyttivät siltä, että enhän minä niitä osaa tehdä. Päätin kuitenkin yrittää edes yhtä ohjetta, joka miellytti itseäni ja näytti jopa sellaiselta, että saatan sen osata tehdä.

Wanida-sukat
Lanka: Mokkasukka
Kulutus: 70 g
Puikot: 2,5 mm






Tiskirätti
Lanka: Novita Bambu
Kulutus: 36 g
Puikot: 3,5 mm



Pitihän sitä itsekin kokeilla neuloa Tiskirätti. Neuloin sen Novita Kesä 2010 mallilla. Helppo, nopea. Lahjaksi menee, mutta en paljasta kenelle, koska sitten se ei tule yllätyksenä. Tarkoituksena olisi tehdä äitienpäivälahjaksi yms. Minua hymyillytti, koska maanantaina 4.4. aloitin, jolloin tuli postissa myös Nanni D.:n lähettämät yllätykset: 2 virkattua tiskirättiä. Toinen tiskirätti on ollut jo käytössä. Täytyy myöntää, että yllätys oli suuri: On parempi kuin kaupasta ostettu rätti.



2 kommenttia:

  1. Moi! Miten nämä tiskirätit on tehty ja mistä langasta? Nuo olisi jotenkin niin ihania!

    VastaaPoista
  2. Kikka: Eli nuo vihreet on saatu lahjaksi, mutta itse tekemä on Novita lehdestä, kevät 2010. Lankana: Novita bambu. Hyvin yksinkertainen ja nopea tehdä!

    VastaaPoista